Biserica Ortodoxă se ridică împotriva lui Klaus Iohannis

Preşedintele României a atacat Biserica Ortodoxă Română?

   

Toate cultele religioase din România (cu excepţia notabilă a Bisericii Evaghelice de Confesiune Augustană, de care aparţine Iohannis) au sprijinit deschis Referendumul pentru Familie, însă în mod firesc implicarea Bisericii Ortodoxe a fost de departe cea mai importantă.

Or, în conferinţa susţinută marţea trecută preşedintele României a afirmat explicit: „Cei care au promovat referendumul au fost orice numai toleranţi nu.”

Tonul atacului prezidenţial a fost de o duritate fără precedent, depăşind acel „fanatism religios” cu care îi gratula pe promotorii referendumului în octombrie 2016. „Infatuaţi”, „ură”, „intoleranţă”, „tratat cu flit” sunt termeni care rareori pot fi auziţi în gura unui şef de stat la adresa unei părţi atât de importante din poporul său (circa un sfert).

Iată cum a sunat acea declaraţie făcută la dezbaterea „Preşedinte sau cetăţean / om politic şi societate civilă”, organizată în cadrul Festivalului internaţional de film documentar şi drepturile omului de către One World România:

„Cei care au promovat referendumul au fost orice numai toleranţi nu. Dar românii au fost mult deasupra acestui discurs. Au dat o lecţie imensă acestor infatuaţi care au propagat ura şi, pur şi simplu, cum se spune mai popular, i-au tratat cu flit. Dacă vrem să revenim la conceptul acela ‘înţelepciunea mulţimii’, românii au fost mult deasupra clasei politice, cel puţin a acelei părţi care a promovat agresiv şi cu un discurs bazat de multe ori pe ură şi intoleranţă acel referendum. Românii au demonstrat că sunt un popor deschis, înţeleg şi, la o adică, acţionează cu totul şi cu totul altfel decât se aşteaptă unii politicieni şi unii sociologi.”, conform EVZ.ro

„OFENSAREA A 4 MILIOANE DE ROMÂNI”
Reacţia Bisericii, prin vocea purtătorului său de cuvânt, Vasile Bănescu, a fost fulgerătoare, tăioasă, dar de o eleganţă care i-a lipsit lui Iohannis. A doua zi, într-un comentariu pentru „Ştiri pe surse”, Bănescu, puncta:

„A idolatriza toleranța (care are stabilimentele ei) și care nu doar că nu e automat și în orice context o virtute, dar care practicată fără discernământ poate destructura etic o societate (de exemplu, toleranța față de corupție, față de disoluția familiei, față de siluirea ordinii morale, față de asaltul marginii asupra centrului etc.), este ceva lipsit de claritate spirituală.

Continuarea!